تبلیغات
پزشکی و سلامت - روش های مقابله با افسردگی
 
پزشکی و سلامت
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : میعادگاه


نظرسنجی
dostane aziz nazareton dar morede site chieh??nazar bedid






اگر دچار افسردگی شده اید ، خودتان متوجه احساس ناامیدی و استیصال که ناگهانی بروز کرده می شوید. در این وضعیت بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه کنید. اما درا این بین خودتان نیز می توانید با بکارگیری عادتهای صحیح و تغییر در شیوه و سبک زندگی اقدامات مفیدی برای بهبود وضعیت داشته باشید

. در ادامه به بعضی از روش هایی که می تواند مفید واقع شود اشاره می کنیم.
1-    بازی کردن و سرگرم شدن باحیوانات خانگی: گاهی اوقات بازی کردن و سرگرم شدن با حیوانات خانگی بهترین روش برای آسودگی مغز از انبوه مشکلات است. بعلاوه مراقبت از حیوان در شما ایجاد تعهد و تعلق خاطر کرده و این می تواند یکی از بهترین روش های درمان باشد.
2-    تغذیه مناسب: ارتباط ظریف و اساسی بین جسم و روح وجود دارد. تغذیه مناسب نه تنها به بهبود کیفیت جسم کمک می کند بلکه روح را نیز ارتقا می بخشد. اختصاص بخش اعظمی از تغذیه به میوه ها و سبزیجات تازه و غلات بسیار مفید است. بهتراست مصرف چربی و شیرینی جات را محدود کنید. بعضی مطالعات حاکی از این حقیقت است که اسید چرب امگا 3 و ویتامین B12 به تغییر خلق و خو و رفع افسردگی کمک می کند. ماهی های چربی مثل سالمون، تونا و ماکرل سرشار از اسید چرب امگا 3 می باشد. روغن بزرک(روغن کتان)، آجیل و سبزیجات تیره رنگ نیز منابع غذایی بسیار مفیدی می باشد. غذاهای دریایی و لبنیات کم چرب نیز سرشار از ویتامین B12 می باشد.سروتونین نوعی ماده شیمیایی در مغز است که به ایجاد احساس خوب کمک می کند . کربوهیدارتها(زمانی که به تنهایی و بدون پروتئین مصرف می شوند) سطح سروتونین مغز را افزایش می دهند.
یکی از نکاتی که برای بهبود خلق و خو لازم است رعایت کنید ، محدود کردن میزان مصرف نوشیدنی های کافئین دار می باشد.  یکی از بارزترین علائم افسردگی، اضطراب می باشد و مصرف بیش از اندازه کافئین باعث بروز عصبیت، دلهره و اضطراب می شود. محدود کردن موادی مثل قهوه، چای، شکلات و ... می تواند تغییر به سزایی در بهبود خلق و خو داشته باشد.
3-    درمان دردها: درد های مزمن ایجاد افسردگی می کند و افسردگی باعث بدتر شدن درد می شود. بنابر این برای درمان هر دو بهتر است هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.
4-    انجام تمرینات بدنی منظم: در مورد بعضی افراد انجام ورزش و تمرینات بدنی منظم حتی بهتر از مصرف داروهای ضد افسردگی عمل می کند. لازم نیست که دو ماراتون را برای ورزش انتخاب کنید. تنها کافی است چند دقیقه با دوست خود پیاده روی کنید و بعد به مرور زمان میزان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. با این کار از نظر فیزیکی بهبود یافته و خواب شبتان نیز کیفیت بهتری خواهد یافت.




نوع مطلب : تازه های پزشکی، 
برچسب ها :





تبلیغات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه